Bayers Environmental Science ændrer navn til Envu efter vellykket opkøb

Nyt navn til fremtidens selvstændige virksomhed afspejler dens forpligtelse til at samarbejde med kunder og innovation

Print page

Cary, 16. august 2022 – Bayers Environmental Science-virksomhed meddelte i dag, at den vil blive til Envu som en selvstændig virksomhed efter Cinvens succesfulde opkøb af forretningen fra Bayer*.  Navnet udtales "ehn-VIEW", er afledt af "environment" (miljø) og "vision" og er udviklet med input fra både medarbejdere og kunder over hele verden.

"Som en betroet brancheleder ved vi, at det at sikre fortsat kundesucces kræver stærke partnerskaber og et fornyet perspektiv," udtaler Gilles Galliou, bestyrelsesformand for Environmental Science hos Bayer og fremtidig administrerende direktør for den nye selvstændige virksomhed. "Derfor vil Envu være dedikeret til at tilbyde kunderne innovative løsninger for at hjælpe dem med at skubbe deres virksomhed fremad og tackle de hårde udfordringer, vores miljøer står over for i dag."

Envu vil arbejde sammen med kunderne for at se udfordringerne gennem deres øjne og samle forskellige synspunkter og en vision ud over bare kemien.

"Det faktum, at vores nye virksomhed udelukkende vil være fokuseret på miljøvidenskab, vil give os mulighed for at løse problemer hurtigere, smartere og mere effektivt," udtaler Galliou. "De udfordringer, vi løser i dag, vil hjælpe med at sikre en sund fremtid for alle," fortsætter Galliou.

"Vi har en etableret track record med at tilbyde effektive, sikre og bæredygtige løsninger til kunderne," udtaler Tiffany Fremder, chef for global marketing for Environmental Science. "Vi vil fortsætte denne forpligtelse som Envu og udvide vores fokus på innovation for at opnå langvarig miljømæssig sundhed og bæredygtighed."

Fra nu af og indtil transaktionen officielt gennemføres, vil Environmental Science fortsat være ejet af Bayer. Virksomheden ser dog frem til fuldt ud at lancere sin nye virksomhedsidentitet efter den vellykkede gennemførelse af handlen, som forventes at ske senere i år.  Virksomheden vil også fortsætte med at samarbejde med Bayer som en selvstændig virksomhed.

*Transaktionen mellem Bayer og Cinven er stadig i gang. Lanceringen af den nye virksomhed og navnet er betinget af, at aftalen gennemføres.  Indtil da vil Environmental Science fortsat være ejet af Bayer og vil fungere som sådan.

Om
Bayer er en global virksomhed med kernekompetencer inden for life science-områderne sundhedspleje og ernæring. Virksomhedens produkter og tjenester er designet til at hjælpe mennesker og planeten med at trives ved at støtte bestræbelserne på at mestre de store udfordringer, som en voksende og aldrende global befolkning udfør. Bayer er forpligtet til at drive bæredygtig udvikling og skabe en positiv indvirkning på sine virksomheder. Samtidig sigter koncernen mod at øge sin indtjeningsevne og skabe værdi gennem innovation og vækst. Bayer-mærket står for tillid, pålidelighed og kvalitet i hele verden. I regnskabsåret 2021 beskæftigede koncernen omkring 100.000 mennesker og omsatte for 44,1 milliarder euro. Udgifter til forskning og udvikling før særlige poster beløb sig til 5,3 milliarder euro. Find mere information på
www.bayer.com.

Om Cinven
Cinven er en førende international private equity-virksomhed med fokus på at opbygge globale virksomheder i verdensklasse. Virksomhedens fonde investerer i seks nøglesektorer: Business Services, Consumer, Financial Services, Healthcare, Industrials og TMT (Technology, Media and Telecommunications). Cinven har kontorer i London, New York, Frankfurt, Paris, Milano, Madrid, Guernsey og Luxembourg. Cinven har en ansvarlig tilgang til sine porteføljevirksomheder, deres medarbejdere, leverandører, lokalsamfund, miljøet og samfundet.
www.cinven.com

Pressekontakter:

For spørgsmål om Environmental Science:

Jennifer Poore
Senior Global Marketing Communications Manager, ES

jennifer.poore@bayer.com

919-475-5814

For spørgsmål om Bayer og frasalget:

Alexander Hennig

Relations, Crop Science Division

alexander.hennig@bayer.com

Fremadrettede udsagn

Denne pressemeddelelse kan indeholde fremadrettede udsagn baseret på nuværende antagelser og prognoser lavet af Bayers ledelse. Forskellige kendte og ukendte risici, usikkerheder og andre faktorer kan føre til væsentlige forskelle mellem virksomhedens faktiske fremtidige resultater, økonomiske situation, udvikling eller præstationer og de skøn, der er givet her. Disse faktorer omfatter dem, der er drøftet i Bayers offentlige rapporter, som er tilgængelige på Bayers hjemmeside på www.bayer.com. Virksomheden påtager sig intet ansvar for at opdatere disse fremadrettede udsagn eller for at tilpasse dem til fremtidige hændelser eller udviklinger.